Czy długopisy z nadrukiem są skutecznymi gadżetami?

Długopisy z nadrukiem

Długopisy z nadrukiem

Przedsiębiorcy i zatrudnieni przez nich specjaliści od reklamy i marketingu zastanawiają się często nad skutecznością prowadzonych przez nich przedsięwzięć, mających na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Celem wszystkich działań jest spopularyzowanie marki firmy, powiązanie z nią dobrej opinii, a w efekcie pozyskanie jak najwięcej nowych klientów. Ten niezwykle ambity plan udaje się jednak osiągnąć wyłącznie po przeprowadzeniu dokładnej analizy działania przedsiębiorstwa w otoczeniu biznesowym, a następnie dobraniu do jej wyników odpowiednich działań promocyjnych.

Badania marketingowe

Często jesteśmy adresatami różnorodnych ankiet, w których odpowiadamy na dziesiątki pytań w zakresie naszych preferencji zakupowych, wyboru określonych produktów a także naszych codziennych zachowań. Wyniki tych badań ankietowych mają zwykle posłużyć do określania wzorca potencjalnego klienta i dostosowaniu do jego potrzeb oferty firmy.

Podobne badania powinni przeprowadzać niemalże wszyscy przedsiębiorcy, którzy zamierzają zainwestować swoje pieniądze wyłącznie w profesjonalne kampanie reklamowe, które ze stuprocentową pewnością zwiększą wielkość firmowego obrotu. Wyniki wspomnianych badań pozwalają nie tylko na określenie preferencji zakupowych klientów, ale również na zastosowanie najbardziej skutecznych metod i narzędzi marketingowych. Owe wyniki mogą na przykład wskazać, czy w przypadku danej firmy bardziej skuteczne będą klasyczne długopisy z nadrukiem, ulotki rozdawane w miejscach publicznych, czy też medialna kampania reklamowa w środkach masowego przekazu.

Skuteczność gadżetów reklamowych

Przeprowadzone kilka lat temu w Niemczech badania społeczne dały podstawę do sądzenia, że klienci bardziej cenią sobie tradycyjne gadżety reklamowe, zaś mniejszym zaufaniem obdarzają reklamy telewizyjne. Stąd od wielu lat po dzień dzisiejszy w obiegi reklamowym wciąż znajdują się klasyczne długopisy z nadrukiem. Ich wszechstronność i uniwersalność pozwala na możliwość wykorzystania do każdej branży. W obiegu marketingowym znajdują się zarówno długopisy z nadrukiem firm transportowych, banków, szkół, sklepów, salonów kosmetycznych, jak i wielkich korporacji, instytucji publicznych i stacji telewizyjnych. Cieszą się one zawsze dużym zainteresowaniem klientów i parterów biznesowych. Mogą być w zależności od konkretnego przedsiębiorcy dowolnie modyfikowane i wyposażane w dodatkowe funkcje (np. latarki, wskaźniki laserowe, pamięć przenośna USB).